Naše poradna

Problém s podpisem podání na Portálu VZP

Portál VZP využívá při odesílání podání podpůrnou aplikaci JAVA (vývojové prostředí). Pro správnou funkci podpisové komponenty je vždy třeba mít v počítači či notebooku nainstalovanou nejnovější verzi vývojového prostředí JAVA.
 
Jak postupovat, pokud nelze podepsat podání?
Nejprve se přesvědčte, zda adresa Portálu VZP není uvedena v důvěryhodných serverech. Pokud tam je, odstraňte ji následujícím postupem:
Nástroje – Možnosti internetu – Zabezpečen – Důvěryhodné servery – Webové servery – označit adresu https://portal.vzp.cz/> a kliknout na Odebrat
 
Proveďte kompletní reinstalaci JAVA:
  • Odinstalovat JAVA (Start -> Ovládací panely -> Přidat nebo odebrat programy -> vybrat Java - i staré verze, pokud nejsou používané) -> Odebrat/Odinstalovat)
  • Smazat obsah adresáře "c:\Program Files\java"
  • Smazat obsah adresáře v profilu uživatele, který bude využívat aplikaci Java "C:\Documents and Settings\nazevuzivatele\Data aplikací\Sun\Java"
  • Spustit prohlížeč a nainstalovat nejnovější verzi JAVA http://www.java.com/ + po stažení nutná instalace
  • Po instalaci Java v prohlížeči restartujte počítač
  • Po restartu počítače spusťte test kompatibility https://portal.vzp.cz/anonymous/compatibility (případně povolit spuštění apletů). Především otestujte funkčnost podpisu v bodě 3 testu kompatibility.
  • Pokud se objeví varovná hláška, klikněte podle obsahu zprávy buď na "Run" nebo "Povolit" nebo v případě nabídky zablokování komponenty klikněte na „NE“ (příp. Don´t block), neblokovat applet (pokud applet zablokujete, nespustí se). Ms IE při režimu přes celou obrazovku tuto hlášku dává do lišty, podívejte se tedy, zda vám v liště nebliká nové okno.
  • Nepomůže-li tento postup a jsou-li všechna pole testu kompatibility zatržená zeleně (tedy počítač splňuje požadavky Portálu VZP), odešlete v dolní části test kompatibility do pojišťovny a kontaktujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Pozn.:
Ve verzi prohlížeče Ms IE 10 je nutné Portál spouštět v režimu správce (pravým tlačítkem na ikonu Ms IE na Ploše a „Spustit jako správce“)
Pokud používáte firewall, je nutné zkontrolovat, zda komponentu neblokuje (postup/nastavení záleží na konkrétním firewallu).
 

 Portál pro lékaře
 
 Telefon:
 +420 777 095 945
Kontaktní jméno: 
Pro "portál pro lékaře zajišťuje":
Ing. Stanislav Zachar 
Garant portálu
Hana Zacharová
Administrace
Ing. Jaromír Holub
Webmaster
Hana Bendová
Referentka
Karel Benda
Referent